Amberif Design Award

 

Amberif Design Award 2017

Miejsce: Galeria „Satyrykon”, ul. Rynek 35

Wystawa czynna: do 11 czerwca 2017 r.

 

Temat konkursu „Peryferia” bliżej naświetlił strefę pomiędzy tym, co utrwalone, a tym, co swobodne. Międzynarodowe grono artystów z 25 państw, w imponującej liczbie 124 osób, wybrało się w podróż w ten niezdefiniowany obszar, badając jego opcje i ograniczenia. Nadsyłając swój projekt lub fotografię zaproponowali Jury swoją inspirację, mapę drogową, punkt widzenia. Co się stanie, gdy rozpadną się zasady? Jakie nowe struktury zaoferują artyści, gdy nic nie poddaje się definicjom? Międzynarodowe Jury złożone z uznanych, światowych ekspertów prześledziło pomysły, perspektywy i ścieżki koncepcyjne twórców. Niektóre z założeń zaprezentowały oszałamiającą i niespotykaną panoramę, dzięki czemu zdobyły nagrodę lub wyróżnienie. Szereg inspirujących propozycji trafiło do publikacji w katalogu, gdzie w równym stopniu będą wyznacznikami Peryferii Amberif Design Award 2017.

W centrum danych zasad, pętli i rytmów mieści się gwarancja porządku. Wewnętrzny ośrodek znajduje się pod kontrolą, a sprawy wydają się znajome i bezpieczne. Tym niemniej mamy świadomość, że tego typu regularne struktury otacza narastająca entropia. Moment, w którym skrystalizowany porządek przechodzi w stan płynny, można również określić mianem peryferii. Zbiorczy stan przemieszczającej się nieformalności zaczyna się, zanim wszystko następnie się ulotni. Na takich peryferiach zdaje się zanikać kontrola, ma początek irytacja, może wystąpić nieregularność i otwartość. Mogą wzrastać niedostrzeżone idee. W miejscu spotkania tych dwóch sfer, nasza kreatywność jest równie płynna.                                                                                                                  Żywica jako materiał także ma wyjątkową zdolność do porzucenia ustalonej dla siebie struktury, do wylania się poza swój porządek, do sięgnięcia na peryferia i do przemiany w bursztyn. W tym przepływie dochodzi do wzbogacenia. Jak możemy zinterpretować bursztyn w biżuterii, żeby mógł reprezentować nasze rozumienie peryferii i otwartości?

Barbara Schmidt, kurator

 

 

NAGRODA GŁÓWNA ufundowana przez Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza 10.000 zł:

Marcin Tymiński, Polska

Wyrafinowane połączenie bursztynu bałtyckiego, polimeru i stali. Jury jednogłośnie zdecydowało, że praca ta zasługuje na nagrodę główną jako elegancka i prosta współczesna biżuteria. Sposób, w jaki fasety i powierzchnie pracy kierują i rozpraszają światło tworzy lśniące światło przewodnie dla designu.

 

NAGRODA BURSZTYNOWA ufundowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników 1 kg bursztynu:

Annelise Mercier, Francja

Bezpośrednia szczerość w surowym rzeźbieniu twarzy. Praca ta jest przykładem intuicyjnego i wrażliwego potraktowania niezwykłego materiału.

 

NAGRODA SREBRNA ufundowana przez KGHM Polska Miedź S.A. 1 kg srebra:

Susanne Elstner, Niemcy

Jury w szczególności doceniło kontrast pomiędzy organicznymi elementami węgla i bursztynu, oraz różnicę kolorystyczną między ciemną zwartością a jasną przeźroczystością. Sposób w jaki materiał został obrobiony sugeruje interesujący ruch, uwydatniony przy noszeniu na ciele.

 

 

WYRÓŻNIENIA:

Maren Giloy, Niemcy

Jury uznało, że projekt ten jest przykładem wszechstronności i pojmowania bursztynu jako materiału surowego lub polerowanego.

 

 

Miron Kutarba, Polska

Jury doceniło czysty nowoczesny projekt, który odnosi się do zmiany z ciekłego do stałego stanu skupienia bursztynu.

 

 

 

 

 

 

Aktualności

Bądź na bieżąco, wpisz swój e-mail, a my będziemy powiadamiać Cię o aktualnych wydarzeniach.

 

Aktualności

 

 Legnicki Festiwal SREBRO 2020

 

Aktualności

 

 

 

 

 

Partnerzy